Tuesday, April 29, 2008

Memories

Tadi time dalam keta .. dalam buhsan2 .. tetibe teringat of all the bowlin ball that i had used .. God .. kalau kire2 .. mau dekat ngan RM 5000 gax abis kat acessories bowling jer .. tak termasuk all the games la kan .. since umur 14 and now 24 .. shit .. dah 10 tahun main .. tapi my highest score is still 251 .. :( haihs .. bile nak beat nie :p

nie sme pic bowlin ball yang digune dari dulu sampai sekarang .. ade yg lupe kot .. just x ingat jer ..



First ever bola bowling .. Ebonite Seawolf .. RM 250 kalau tak silap beli time tuhs .. time tuhs duk main spinner lagi .. so amik bola 11LBS jer .. heheheh .. tapi the best ball kot time tuhs .. ade one time tuhs nak pegi hantar bola nie repair ..sekali one of Malaysia bowler yang menang KOmanwel (x ingat name) cakap "U main spinner ?? why .. main hook la .. boleh cari makan" .. aku dah terdiam .. so time form 3 aku tuka main hook and tuka bola bowling ..

Coz baru lagi belajar main hook .. aku gune Ebonite Tidal Wave .. Beli 12 LBS je time tuhs .. tak larat nak angkat berat2 lagi .. pakai bola nie sampai form 5 .. coz x pernah ade coach .. aku belajar dengan record all the bowling tourney dari "Mega Tv" .. dulu2 mane ade Astro :p hehehe .. so dari situ .. tiap2 malam aku pasang .. tengok care derang release the ball and sme .. so the next day gi Pyramid and practice .. ade gax time bola masuk longkang la .. terlepas la .. tp ABAIKAN .. coz nak pandai kann :)

So bile dah lame2 dah rase bola Tidal Wave tuhs dah ringan .. aku pakai bola nie.. Zone.. Dulu2 bola nie la paling mahal .. RM 500 .. tapi nie pun bola abang .. aku amik just redrill je :p hehehehe .. pas2 aku pakai skalik .. sangkut .. masuk lane sebelah .. lepas tuhs tak pakai terus .. membazir duit je gi redrill bola nie :p hahahahaha .. cuak nak mampos .. nasib baik lane sebelah takde orang .. and yang jage kt pyramid sme kenal .. amik mase gax nak pakai balik bola nie .. tp bile dh berani pakai .. time kene pin .. mmg bunyi meletoppppp laa :) heheheh .. bola nie 15LBS x silap :)

Then bile gi MMU Melaka .. coz lanes x elok main Hook .. aku tuka main spinner balik .. For 1 year tuhs .. main spinner je .. and beli bola Apex nie kat MP .. RM 400 gax .. baru beli seminggu sangkut kat dalam lanes .. bile dapat balik .. ade deep scratch dr ujung ke another hujung .. mengamok aku .. but nasib baik brader proshop baik dah ngan aku .. die tolong resurface which is die kuarkan beberape layer bola aku untuk jadik kan clean .. tp end up bola nie jadik kecik .. so becoz of that aku beli satu ag bola plastic untuk spinner .. tapi x jumpe cari lak picture die :p heheh .. bola tuhs RM 190 jer :p




Then dah masuk MMU Cyber .. dah kene main hook balik .. since abang pun dh start main bowling balik .. aku pun cari bola hook baru coz bola Tidal Wave dah "mati" .. so aku beli bola nie .. AMF NIGHT HAWK .. 14 LBS :) .. pakai 2 tahun gax kot :) aku pun luper .. beli nie pun RM 400++ gax kalu x silap la .. tp time tuhs aku main hook takde bola spare .. so kene marah ngan team captain .. beli la bola spare ..

Aku beli bola nie .. Boogie .. RM 190 time tuhs .. 14 LBS gax .. coz nak sesuaikan ngan aku nye 1st ball kan .. tapi pakai dalam sebulan jer .. then nak jual tak laku2.. last2 simpan dalam store rumah jer :) serius bola nie lawa gilek agi .. takde scratch mane pun :p

Sebab bola nie la aku simpan bola Boogie tuhs .. nie name nye Viz-A-Ball .. plastic ball jer .. takde core pun .. tapi harge tepuk dahi gax la .. RM 550 time aku beli :p berminat nye pasal .. aku angkut gax .. abis duit saku sebulan .. lpas tuhs miskin skit .. tp takpe .. minat nye pasal dalam bowlin .. time tuhs tgh sedap .. tourney everyweek .. and siap FMI lagi :) bola nie 15LBS x silap aku :D


Bola aku yang paling mahal tahap tak tahu nak cakap ape .. nie la die !!! EBONITE THE ONE !! RM 650 time aku beli .. terbakar poket kuar duit .. hahahahah .. bile gi FMI .. ma pun tanye .. bile mase beli 2 bola nie .. aku cakap la baru2 nie .. die tanye brape .. bile cakap yg hijau tuhs RM 550 and yg Biru tuhs RM 650 .. terus die mengucap panjang .. tanye celah mane dapat duit .. hahahah .. Pandai ah simpan :p takkan nak mintak die jer memanjang :) hehehehhe .. so bola nie best .. cume coz aku duk angkat tinggi and baling laju .. Joe (a.k.a coach time tourney) suh angkut bola nie .. ekceli bola nie before drill is 16LBS 4 Ounce .. kot kalu tak silap .. tapi bile dah drill jadi 15LBS dah dekat nak 16 laa .. hahahahha .. mane tangan aku tak rosak skrg ?? :p tulang jari pun asyik kene betulkan baru nk stret :p

tp ape2 pun .. puas hati la main bowlin selame 10 tahun nie .. dr wakil sekolah ke wakil MMU then siap wakil Astro utk FMI 2006 and Estrim De Change utk FMI Charity and Shahzan Muda utk FMI 2007. Seronok gax la .. so bile pikir dah nak keje nie .. nak main bowlin time bile pun tak tahu .. hopefully keje tuhs ade la games2 macam bowlin nie .. tourney ke kan .. seronok skit .. kalu takat main have fun .. mesti jarang bleh buat high score ..

skrg pun dah lari skit care sme .. dari footstep ke swing ke release .. sme dah lari .. coz dah lame sangat peram bola .. and bola The One tuhs pun nak kene polish tak terpolish2 ag .. haish .. one day kene start balik before jadi career women :D heheehehhe

9 comments:

ودود said...

salam. eden wadud. duk kek UM kl lembah pantai. bola boogie tu kalu den nak angkut rm50 nak jual x? eden pun tongah carik bola spare skang nih. nak yg berat 14 light la. kalu nak leh sms den 013-7830783. tq

waNny said...

Sorry la .. Saya xnak jual bola boogie tu .. Agpun ada chop nama saya.. Saya drill nama dah kt bola tu :)

ودود said...

ooo. ok. leh drill namo ek kek bola kito huhu. baru tau :)

waNny said...

Sebab close ngan orang proshop :)

ودود said...

ooo..buek kek proshop mano tuh? musti ekau ni power gak kan memboling? skang ni main boling laie ke idak? eden selalu gak main event kek summit usj tuh. tiap isnin malam ado graded event kek sano. bulan 3 ni ado graded rm6k event kek sano tp hari ahad huhu

waNny said...

Kat alamanda .. Dah lama x main .. Last time study la. Skrg main saja2 je ..x terre mana pun .. Suka suka jer main

ودود said...

oooo...nnt bulan 4 ni ada event kek alamanda anjuran forum nogold.com murah je rm10 tp adiah macam2. diorang buek event just for fun and utk jumpa ahli2 forum sambil memboling. nak join mai la. register kek forum tu pastu bg namo. leh la menambah kenalan memboling huhu

waNny said...

owhs .. lama ah x main .. semalam pun gune houseball kat Plaza Alam Sentral .. tu pun saja2 .. dulu2 slalu la main league kt alamanda .. 2xx seminggu .. siap represent astro n shahzan muda bagai .. :)
hehehehe .. ntah .. xde masa kot skrg nie

ودود said...

huhu. rugi tuh. skill ado tp dah berkarat hehehe. tp kalu basic dah ado x susah nak carik tune balik. just practice 2-3 kali seminggu pun dah ok kut. just back to the basic huhu