Monday, November 26, 2007

deep from the heart

seminggu dua nie .. agak banyak berfikir .. and starting to remember what it used to be .. PEOPLE CHANGED .. itu dah memang lumrah hidup .. kalu tak berubah .. tak akan maju ..

seminggu dua nie .. banyak pikir sangat .. tapi berfikir cuma pada seorang .. yup .. the only person that make me wait .. for one whole year .. untuk setahun .. menunggu tanpa jawapan .. dan akhirnya .. mengalah .. dan tinggalkan dia keseorangan .. tanpa tempat bergantung .. maybe sebab mengalah .. and apa lagi bila dapat tahu .. dia dah ada yang punya .. mungkin tidak mahu memberitahu untuk menjaga hati .. dan mungkin tidak ..
tiga minggu lepas .. message this one gurl .. which is the guy that i admired nye ex gf .. from wat i heard .. they are still together .. so saje2 msg nak tanye khabar and nak tanye hows thing been going .. the shocking reply is ."HE'S ENGAGED to SOMEONE ELSE" .. i cant believe my eye .. yup .. tak percaya .. coz dia selalu cakap .. dia dengan this gurl .. and then i can see all clearly ..

then last week .. that girl message me .. she told me everything .. from A to Z .. aku x salahkan sapa2 .. not him nor her .. but the other person .. the third party .. who tend to bought everything with money and power .. they got the power and the money .. they put him in a difficult situation .. between the love of his life and his family .. which one to choose ? if u guys in that situation .. which one will u choose ?? family or love?

well yeahs .. comet did said one FACT .. that this guy can shock 3 women world .. me .. the ex n the fiancee .. who's to blame ? him or us ?

the MAJOR thing is .. aku ingat .. aku dah lupakan dia .. for GOOD .. KAPISH .. but then .. well .. he still here .. i dont know why .. i love my comet very much .. and i need him very much .. but i did also care for this guy .. and i cant kick it away .. and i dont know why ..

Hmm .. i dont know why .. seem to be sad .. yup .. aku jenis yang suke put myself in other people shoes and rase ape yang dieorang rase .. and memang perasaan nie tak tau nak cakap macam mane .. sedih .. sakit .. sengsara .. semua ada .. perasaan dia .. aku rase .. the day die datang open house tuhs pun .. nampak .. obvious .. die x happy .. life problematic .. but .. aku tak tanye banyak ..

kadang2 pikir silap aku .. terlampau bahagia .. sampai lupa orang lain .. tak sedar kawan sengsara .. dia xnak ganggu kebahagiaan aku .. sebab die taknak comet rasa apa-apa .. coz die tau .. comet tau betapa aku sayang die dulu .. sebab tuhs die tak kacau .. die sorang .. die takde tempat bergantung ..

dulu die boleh lari .. coz aku ade .. dulu die boleh lari .. coz aku sentiasa jaga .. orang x kacau .. tapi bila aku hilang dari sisi .. ramai kacau .. ramai kejar .. sebab kunonnye dah break ngan girlfriend .. walhal .. aku x pernah jadi milik die .. kawan .. akrab .. itu jer ..

sayang aku pada dia .. memang x lebih dari sayang aku pada comet .. untuk aku comet adalah segalanya .. tapi sayang aku pada die .. sebagai kawan .. memang dalam .. mungkin seperti sayang aku pada yazmin sebagai kawan .. pada zatil .. pada alia .. masalah mereka masalah aku ..

tidak tahu mana silapnya .. tapi seperti die kata ..

1. Jodoh .. 2. Rezeki .. 3. Ajal dan maut .. semua sudah tertulis ..

bile difikir balik .. memang semua sudah tertulis .. kite sebagai manusia .. perlu mengikuti .. takdir .. "tidak perlu menyoal .. kenapa .. mengapa .. kerana sudah takdir .. sudah ditentukan .. hanya perlu mengikuti .. kerana .. jika tidak .. kaki akan memikul beban dikepala .. dihati .. jangan sampai sakit dibawah .. bile kaki tidak larat memikul .. semua tidak dapat berjalan lancar .. jadi mengapa perlu menyoal ketentuan Illahi?" teringat kata-kata seseorang .. memang berguna ..

aku cuma boleh meminta maaf pada orang itu .. dan mendoakan beliau bahagia ..

Semua yang terjadi ada hikmah disebaliknya .. tidak perlu mempersoalkan apa yang telah tertulis ..


sambil menulis .. sambil berfikir .. sambil mengsms orang itu .. sambil mendengar lagu .. tanpa sedar .. mengalir air mata .. untuk seorang sahabat yang telah banyak mengubah hidup .. yang memberikan kekuatan .. yang memberikan aku COMET ..

No comments: