Thursday, July 03, 2008

Cousins ..

Ma call suruh siap2 coz nak pegi KLIA .. kate nyer cousin2 tokseh *pakistan side* ade kat KLIA .. salah sorang daripada derang nak gi Yaman .. belajar ..

So sampai je KLIA .. terkejut tengok ramai orang .. ingatkan semua orang2 tokseh .. rupernye ade dari lain la .. yang nak ke Yaman sekali .. hahahahha .. tapi ramai gak derang nie bawak rombongan cik kiah .. nak antar sorang jer .. datang dari kampung 22 orang .. wahhahaha .. boleh x ?

so biase la .. jumpe jer Auntie Ha .. first thing die tanye

Her: Bile nok 'bekwoh' *kenduri kahwin*?
ME : Lame ag .. sambil gelak
Her: Dengar kate nge ore Ganu .. jadi dok?
ME : Insyallah jadi la .
Her: OoooOo .. Ingat tok jadi ..

Lets me remind u guys im actually kelantanese ;) my parent actually kelantanese :D

Problem ngan orang tokseh ni . derang suke nak match kan orang .. aku ingat lagi ayat die dulu .. "Kito nie keturunan Begum nge Syed .. keno la kawin nge keturunan Begum and Syed .. Bakpo nok kawin nge ore luar ..*kite nie keturunan Begum n Syed.. kenela kawin ngn keturunan Begum n syed .. nape nak kawin ngn orang luar?* " hahahah .. time tuhs aku jawab senang jer .. "Biar dok pun kawin nge keturunan Begum ke Syed ke .. Susahkan diri ade" .. terus diam auntie tuhs .. wahahahahhaa

Dan aku ingat lagi waktu sekali tuh gi Hospital Universiti .. One of them accident la *anak menantu sumtin like that* .. so bile aku sampai .. ramai la tengok2 .. and aku pulak gi duduk sebelah this one auntie .. die tanye

Her: Doh ado ke??
Me : HUhs ?? Ado Ape ???
HEr: Doh ado ke ??
ME : Huhssss ??
Her Daughter : Doh ade gewe dok ???
ME : Oooo .. Dahhhhh ..
Her: Ma gare dok ? *Ma garang x?*
Me : Gare laa ..
Her: Abeh tu kalu ma dok bagi nikoh lagu ane? *abis tuhs kalu ma tak bagi kawin mcm mane?*
Me : Dok nikoh la kaleh.*Tak nikah la kot*
Her: Pastu kalu ma dok bagi nge gewe tuhs lagu ane? *kalu mak x suke bf tuhs mcm mane?
Me : Ehhh .. ma sukeee ..
HEr: Ooo .. kalu ma dok suke makcik nok bagi ko anak makcik .. *kalu ma tak suke makcik nak bagi ke anak makcik*
Me : hahahahha .. xpe lahhhh

See .. kan dah cakap .. derang nie pantang .. sme nak kawinkan ngan anak laki derang.. letihs .. permikiran agak orthodoks .. heheheh .. but then today aku nampak this one auntie .. pergh .. mate die very the lawa .. seriusly .. kelabu .. sangat kelabu .. nampak obvious .. ehehehhehe

so this is a few pic time kt KLIA .. 3 jer .. x amik banyak :p


Some of them ..


Cute kan this little guy with my mum punye auntie .. *that means his grandmother*


BUdak nie actually tido .. tp die jenis tido tak tutup mate..

No comments: