Saturday, July 05, 2008

First Day Of Working

Haluu .. hahah.. as you guys know that yesterday is my first day of working with my mum at Jalan Kelang Lama .. actually i dont really like to work there .. coz tak banyak keje mane nak buat .. so that nite tido around 330 and bangun kul 830 .. so sampai je semalam .. have some talk with my mum and then check semua barang2 kat kedai .. pastu aku ajak Kak Nor(the worker yg nk cuti lame tuhs) pegi beli some stuff for shell nye kedai yang mane supplier tak hantar ..

before that ade la buat keje skit2 .. then bile duk buat keje dalam office duk borak ngan ma .. and die tunjuk kat aku yang abah tak bising pun amik draw cheque nie untuk HP afie .. aku cam pelik coz die charge HP afie cam double .. pas2 die ckap die charge utk Ipod sekali .. afie dapat ipod hari tuhs .. so aku cam cakap la .. yang duit beli ipod tuhs actually duit aku .. die blur .. pas2 aku ckp .. la kan ma bagi adik rm 1k .. share ngn afie .. ma bagi abg rm 1k .. pas2 time beli ipod afie kan gune duit adik tuhs ..

pastu die cam "ehh .. a ahs .. hehehe .. nak ke duit tuhs?" dalam hati aku "abudennnn" .. tp x kesah mane pun .. wahahha .. coz ayat die lepas tuhs "ingat kan adik nk beli purse ke .. handbeg ke .. " memang ade hajat pun .. so terus kiteorg plan nak g KLCC.. wahahahha .. tp aku kene pegi beli barang shell dulu ..

so duk cari2 barang sekali Kak Nor cam "alamak .. tinggi nye NEscafe .. mcm mane nak amik ?? "Aku tengok .. aku panjat je bende tuhs .. and amik .. wahhahaha .. die dah jerit2 .. konon takot aku jatuh .. adooiiii .. so lepas beli2 barang tuhs .. balik la shell balik ..

sampai je .. Ma dah ready nak g KLCC *pantang ajak .. x sabar2 .. time duk membeli barang pun die duk call2* .. so straight to klcc after that .. dah la kene menapak coz parking full .. kiteorg park kat tepi masjid tuhs .. memang la menapak kan .. ma dah cam duk ckp jauhnyeeee .. aku jawab senang je "Time kt aussie leh lak jalan berbatu2 utk shopping .. sini jalan sikit dh kecoh .." .. terus gelak Ma .. wahhahaha ..

So dalam kepale memang nak cari handbag .. so first stop of course la Gucci .. then Pegi Dior, Marc Jacobs, Fendi, Prada, Ferragamo and LV .. tapi aku tensen gilek masuk LV .. their staff is so freaking RUDE !!!!!! come on la .. orang datang kadang2 walaupun tengok2 .. still akan beli .. bukan tak nak beli .. aku memang nak beli .. if let say u treat us well .. ko layan me n my mum .. at least u got a 4k sales oke .. dammit betul .. macam la tempat korang tuhs very the high class .. i remember time my mum nak beli LV kt starhill .. she asked "Why LV x bukak kat KLCC.." .. jawapan staff die "Ooo .. our customer tak suke tempat macam tuhs .. and situ pun cam jenis mcm2 budak ade *meaning x cukup standard* .. tak macam sini " ..

Amboi .. standard sangat ke ? Aku rase prada lagi mahal dr LV .. tapi Sales Rep. Prada melayan je sape yang masuk .. xde la kalu org Msia die tak layan and cume layan orang Foreigner jer .. Even when we tell Alan *gucci punye sales rep* die gelak .. die cakap banyak complaint pasal LV .. u see .. aku memang nak this one LV .. dah lame tengok .. tp bile kite suruh die amikkan pun die macam nak tak nak .. aku terus hilang mood nak beli situ OKE !!! bodoh betul .. keje Sales Rep LV cume dok berborak je .. mane tak berhangin .. bercakap pun stock cam pandang orang sebelah mate .. mentang2 la we all pakai selekeh .. but best part Ma duk pakai her LV bag .. die boleh buat bodoh .. ape ko ingat bag to FAKE ?? Cilanat betul .. Siap care cakap cam sipi2 mulut je .. dah la jongang .. lagi ko nak kecoh .. arghh .. kalu ikut hati panas baran .. mau aku tampor ko kt situ jugak .. haihs

So kerana ketensian aku ajak MA blah .. coz nampak sangat sombong orang tuhs kan .. so End up aku gi Gucci balik .. sampai je Alan dah pecah perut gelakkan aku n MA .. Ma siap tanye "Ape ayat u pakai kat anak i .. macam mane pun die mesti mau datang beli sini jugak" .. Die gelak je .. So i took a handbag n purse .. bagusnye Alan nie .. die dah tau taste aku n Ma .. so bile kite cakap je nak macam mane .. die terus masuk Store and bawak kuar semua yang ade rupe2 taste aku .. tiap kali nampak aku .. untuk die aku nie muka kasut ..

Him: U .. ade kasut baru .. lawaaaaaaaaaaaaa~~ .. ade ur size *mentang2 size hamba susah nak cari .. amik masa die berbulan2 .. he's the one that call me when ade size aku*
Me : alaa .. ko nie saje la kan .. nak buat aku penin pale
Him: No la .. meh i tunjuk .. cantikk .. Sales lagi

Tapi x mo .. coz aku dah ade one Gucci shoe .. dah bersusah payah simpan dari HUjan ok .. siap bukak kasut OKE !! wahahhahahahah .. coz Baldu nye pasal ..

Back to topic .. so lepas dah membeli .. ingat nak makan .. but silap timing as time tuhs Lunch time and hari jumaat lagi .. so terus balik .. menapak lagi .. wahhahaa ..

Sampai je shell terus pegi Subang nye Shell and siap2 nak pegi bank .. pegi bank ngan abah and then terus gi Sekolah afie amik Record Book ..

Cikgu : Sy risau tengok result zafirah
ME : Xpe la cikgu .. die memang tak belajar .. nasib baik tak dpt 0
Her : Betul ke?
Me : Hari2 on9 je ..
Her ; Ooo .. sy ingat die ade masaalah
Me : Masalah die computer
Her : Zafirah ade komen ??
Afie : Nope
ME : Nak komen ape dah betul .. hahahahahha

So cikgu pun paham .. kononnye cikgu cakap "Zafirah nie independent" .. SUMPAH aku nak gelak guling2 OKE .. adik aku independent ?? sejak bile ?? pecah perut ok ayat die .. then die sambung "Zafirah suke tolong sayee.." .. aku jawab "Ooo .. die tolong cikgu . yang tolong die saye la .. " .. Terus cikgu tuhs gelak .. siap aku tunjuk Jadual tugas yang aku buat .. hahahahaha

So lepas dah setel ngan hal sekolah afie .. balik umah jap .. basuh2 muke straight to cyber .. nak amik Shaker HL .. dah amik bawak afie pegi makan kat penang Hse kejap .. abis je makan .. bawak afie gi tgk anak kucing patches .. ehehhehe .. Pas2 g MSN .. tgk MAAU .. afie nampak funfair .. terus nak pegi .. So i Spent RM 100 for her, me and comet at funfair .. main bumper car je 2x .. sumpah aku rase nk pecah otak2 duk kene langgar .. sakit nak mampos .. budak 2 ekor tuh pulak sonok je langgor kan .. siap rase koyak kulit coz suar duk londeh .. baju duk terangkat .. wahahha .. tp main 3 kete dah macam main 10 kete .. kecoh nak mampos .. wahhahaha

Pas2 main2 sikit ride and terus main game .. dpt la anak patung .. 2 medium yg lain kecik .. tak terkire ok yang kecik .. hahahah .. memang keje aku and comet melayan afie je coz she's lonely .. bayangkan after me baru dapat die .. the Gap is 11 years kan .. so cam ape2 pun ikut die .. sampai die naik tensen .. wahhahaha ..

then bile dah pass barang to Bidi and straight balik .. baru teringat arie nie jumaat .. so dengan aku dah nantok nie .. balik mandi2 terus gi shell for closing .. aku minum 2 tin extra joss max utk ilangkan nantok . hahahah .. tensen .. tp bile balik dh tak boleh tido coz excited

IM COMFIRM GRADUATING THIS AUGUST !!!!

No comments: